.showpageArea a { text-decoration:underline; } .showpageNum a { text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; margin:0 3px; padding:3px; } .showpageNum a:hover { border: 1px solid #ccc; background-color:#ccc; } .showpagePoint { color:#333; text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; background: #ccc; margin:0 3px; padding:3px; } .showpageOf { text-decoration:none; padding:3px; margin: 0 3px 0 0; } .showpage a { text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; padding:3px; } .showpage a:hover { text-decoration:none; } .showpageNum a:link,.showpage a:link { text-decoration:none; color:#333; }

17 Ekim 2010

Tıklama Başına Ödeme Sistemi

 

Site üzerinden kazancın temeli reklamdır. Peki kimlerden reklam alabiliriz ?


Google bu kategoride bilinen en meşhur isim. Temel anlamda yapmanız gereken şey oldukça basit. Sisteme üye olup size verilecek olan kodları kendi sayfanıza yapıştırmanız yeterli. Ardından sistem resim veya düz metin olarak web sitenizdeki konuyla ilgili olan reklamları döndürmeye başlayacaktır. Siteniz üzerinden tıklanacak her reklam karşılığında da para kazanacaksınız.


Bu tip reklamlardan daha fazla para kazanmanın yolu sitenizin genel ziyaretçi trafiğiyle ve daha da önemlisi "tıklanma/gösterilme oranı" (click through rate) ile "tıklama başına maliyet" (cost per click) değerleriyle alakalıdır.Tıklanma oranının artması ise web sitenizin tasarımıyla ve içeriğiyle doğrudan bağlantılıdır. Edinilen tecrübelere göre tasarımı iyi olan bir sitede içeriğe gömülmüş reklamlar konuyla bağlantılıysa tıklanma da artıyor.


Öte yandan reklam veren bir kullanıcı için emlak, finans, eğitim gibi konuların reklam bedelleri daha fazlayken, mesela teknoloji üzerine olan reklamlara ödeyecekleri bedel daha düşük oluyor. Sitesine bu reklamları alan kullanıcının konuyla bağlantısı ise sistemden alacağı yüzdeyle alakalı. Sistem, reklam veren kişiden aldığı paranın belirli bir yüzdesini reklam alan siteye veriyor. Bu da sizin kazanacağınız para anlamına geliyor.


Site trafiğinize bakacak olursak, eğer bir kullanıcı sayfalarınızı arama motorları üzerinden bulduysa reklamlarınıza tıklama olasılığı da yüksek demektir. Çünkü bu kişi bir konu veya kelime arayarak size geliyor. Diğer yollarla sayfanıza gelen ziyaretçilerin reklama tıklama oranı ise oldukça düşük kalacaktır.


Bu sistemle çalışan sitelere örnekler;


Adbrite
Microsoft Adcenter
Google Adsense
BidVertiser
Chitika
Clicksor
Yahoo Publisher Network

0 yorum:

Yorum Gönder